Voordat u uw bestelling plaatst heeft u ongetwijfeld vragen. Wij hebben daarom een opsomming gemaakt van veelgestelde vragen die bij ons neergelegd zijn.
Waarom zijn jullie maar zo beperkt open ?
Op de dagen dat we gesloten zijn kunnen we ons volledig richten op de werkzaamheden en krijgen hierdoor veel meer gedaan.
Ook geeft dit ons de vrijheid om evt. thuis te werken, op locaties te installeren, en een dagje vrij te nemen ;-)
Hoe kan ik een bestelling plaatsen ?
Momenteel kunt u uw bestelling plaatsen via WhatsApp, het contactformulier op onze site of per mail naar info@gardenstone.nl . Poeren kunnen direct via het poerenformulier op onze site besteld worden.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren ?
Als u een bestelling heeft geplaatst wijzigingen het liefst per e-mail doorgeven. Als de order in productie is kan deze niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. Houd er rekening mee dat het wijzigen van een order een langere productietijd met zich mee kan brengen!
Wat is de levertijd ?
De levertijd is afhankelijk van voorraad en drukte. Op het moment dat u een offerte aanvraagt communiceren wij altijd een verwachte levertijd. De levertijd op maatwerk kan langer zijn als op standaard lengtes.
Kan ik artikelen direct meenemen als ik geen bestelling heb geplaatst?
Ondanks dat wij de meeste artikelen op voorraad hebben adviseren wij altijd even contact op te nemen alvorens u iets wil afhalen. Dit o.a. vanwege eventuele drukte, bezetting en beschikbaarheid. Het kan daarom zijn dat, ondanks wij een product op voorraad hebben, het helaas niet direct mee te nemen of af te halen is zonder bestelling.
Ik vind de levertijd te lang, of heb iets met spoed nodig. Kan dit?
Onze verwachte levertijd word altijd gecommuniceerd bij een offerte aanvraag. Het kan natuurlijk voorkomen dat u iets met spoed nodig heeft. Wij adviseren om dan even contact met ons op te nemen, om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wij hanteren hierbij een spoedtarief, en kunnen bij leveringen aan huis geen garanties geven dat de order daadwerkelijk eerder geleverd word.
Moet ik BTW betalen als ik van buiten NL bestel ?
Belgische bedrijven mogen BTW vrij kopen in Nederland. Hiervoor zijn enkele gegevens nodig welke wij voor de bestelling nodig hebben. Voor meer vragen hier over vragen wij u contact met ons op te nemen.
Kan ik een monster of proefstukje aanvragen?
Wij leveren verschillende soorten en kleuren hardsteen, en snappen daarom dat u graag een gedegen keuze wilt maken. Zo wilt u bijvoorbeeld weten of een specifieke kleur in uw interieur of tuin past. U kunt daarom bij ons kostenloos kleurstalen aanvragen. Deze kunt u afhalen of worden per post aan u verstuurd.
Dient de bestelling op voorhand gedeeltelijk of volledig betaald te worden ?
Bestellingen welke bij ons geplaatst worden, en door u zelf afgehaald worden hoeven niet direct betaald te worden. Dit kan bij het afhalen van de producten gedaan worden. Laat u de producten afhalen door iemand anders informeer degene van tevoren dat een order afgerekend dient te worden. Zo voorkomen we samen misverstanden met het afhalen.
Bestellingen welke verzonden worden dienen uiterlijk de woensdag vóór verzending betaald te zijn. Wij controleren hier op, en nemen contact op indien de betaling nog niet voldaan is.
Hoe werkt het overschrijven per bank ?
Op onze offertes en facturen staan de bankgegevens vermeld. Wilt u het bedrag overmaken? Dit is geen enkel probleem, vermeld wel even het factuurnummer of offertenummer bij de betaling.
Kan er ook contant of per pin betaald worden ?
Bij het afhalen van producten kunt u contant of met pin bij ons betalen. Contante betalingen vragen wij het liefst zoveel mogelijk gepast te doen, wegens het ontbreken van wisselgeld.
Wat is de status van mijn bestelling ?
Als u een bestelling wilt laten afleveren krijgt u bij de orderbevestiging een leverdatum van ons toegewezen. Deze zal onder voorbehoud zijn van beschikbaarheid bij de externe vervoerder. Het kan hierdoor voor komen dat een bestelling één werkdag later als de genoemde datum afgeleverd kan worden. Houd hier a.u.b. rekening mee. Op de dag dat de order afgeleverd gaat worden kunt u via een track & trace de order in de gaten houden en een geschatte aflevertijd zien.
Wanneer komt mijn bestelling binnen ?
Via de track & trace welke u ontvangt kunt u de geschatte aflevertijd van de vervoerder bijhouden. Onze leveringen worden over het algemeen op vrijdagen afgeleverd.
Moet ik aanwezig zijn bij het lossen van de spullen ?
Wij adviseren om de levering zelf in ontvangst te nemen. Uiteraard gaan wij er niet van uit, maar mochten er beschadigingen zijn aan de geleverde spullen of spullen ontbreken is het essentieel dat dit direct bij de chauffeur gemeld word. Ook willen wij vragen dit direct aan ons te melden per mail met foto’s van de situatie! Wij kunnen dan namelijk direct actie ondernemen om u zo snel mogelijk te helpen. Meldingen van schade en/of missende materialen welke binnen 48 uur na ontvangst gedaan worden zullen wij behandelen. Meldingen na deze periode worden helaas niet in behandeling genomen, wij vragen uw begrip hier voor.
Wat zijn de verzendkosten ?
De verzendkosten zijn afhankelijk van zowel het gewicht als de afmetingen van de af te leveren producten. De verzendkosten zijn hier hier te raadplegen.
Wat kost verzenden naar een ander land ?
De verzendkosten zijn afhankelijk van zowel het gewicht als de afmetingen van de af te leveren producten. De verzendkosten zijn hier hier te raadplegen.
Zijn er andere dingen waar ik als klant rekening mee moet houden met het lossen van de spullen?
De zending word met een vrachtwagen geleverd. Kan dit niet? Dan kunnen wij aangeven dat dit met een bakwagen geleverd kan worden. Om onnodige kosten en vertraging te voorkomen is het daarom belangrijk om bij de bestelling aan te geven of een vrachtwagen makkelijk bij u in de buurt kan komen. Denk hierbij ook aan niet toegankelijke of smalle paden of oprijlanen. Het losadres dient toegankelijk te zijn via een verharde weg of pad.
Jullie rekenen een Europallet, krijg ik dit geld retour?
Geleverde zendingen worden in het beginsel altijd op één of meerdere Europallets geleverd. Hiervoor rekenen we inderdaad een tarief. Indien u een gelijk aantal Europallets direct aan de vervoerder mee kunt geven, worden deze inderdaad gecrediteerd. Gezien wij met een externe vervoerder werken zijn er wat spelregels vanuit hun kant:
Kan ik mijn bestelling afhalen?
U kunt bestellingen bij ons afhalen tijdens onze openingstijden. De zijn zijn hier hier te raadplegen. De bestelling is af te halen nadat u bericht heeft ontvangen dat deze voor u klaar ligt.
Wat is de status van mijn bestelling ?
Voor bestellingen welke afgehaald worden ontvangt u bij de offerte of orderbevestiging een verwachte levertijd. Dit is een indicatie wanneer de bestelling klaar ligt, en u ontvangt een mail of telefoontje als de bestelling daadwerkelijk voor u klaar ligt.
Kan ik artikelen direct meenemen als ik geen bestelling heb geplaatst?
Ondanks dat wij de meeste artikelen op voorraad hebben adviseren wij altijd even contact op te nemen alvorens u iets wil afhalen. Dit o.a. vanwege eventuele drukte, bezetting en beschikbaarheid. Het kan daarom zijn dat, ondanks wij een product op voorraad hebben, het helaas niet direct mee te nemen of af te halen is zonder bestelling.
Kunnen jullie helpen met het inladen van spullen?
Helaas kunnen wij niet helpen met inladen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Ons advies is om een paar extra handen mee te nemen voor het inladen van spullen. Mocht u met een aanhanger of bus zijn kunnen wij de lading wel met een heftruck inladen.
Er mist een product bij mijn bestelling
Ondanks dat wij uiterst precies te werk gaan kan het helaas voorkomen dat er een fout gemaakt word, wat wij erg vervelend vinden. Als u een bestelling ontvangt en deze is niet compleet, neem dan binnen 48 uur contact met ons op zodat we naar een passende oplossing kunnen kijken. Graag ontvangen wij foto’s van de ontvangen producten en/of verpakking.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, of de maatvoering wijkt af
Ondanks dat wij uiterst precies te werk gaan kan het helaas voorkomen dat er een fout gemaakt word, wat wij erg vervelend vinden. Mocht u een verkeerd artikel hebben ontvangen neem dan binnen 48 uur contact met ons op. Graag ontvangen wij foto’s van de ontvangen producten en/of verpakking.
Mocht de maatvoering onverhoopt niet kloppen kunt u uiteraard contact met ons opnemen, ons advies is hierin wel om eerst de aan ons doorgegeven maatvoeringen te controleren en na te meten.
Heeft u vragen of opmerkingen over de ontvangen producten?
Heeft u uw bestelling ontvangen of afgehaald, en heeft u hier nog een vraag over? Is de bestelling niet helemaal naar wens of is er iets beschadigd tijdens het transport? Neem dan zo binnen 48 uur met ons op zodat we naar een passende oplossing kunnen kijken. In geval van beschadiging tijdens het transport adviseren wij direct foto’s te nemen en de vervoerder/chauffeur op de hoogte te stellen!
Ik ben heel erg tevreden over de geleverde producten!
Dat vinden wij fijn om te horen! Wij vinden het enorm leuk om uw positieve recensies te lezen, en foto’s van het eindresultaat te ontvangen (en hopelijk te mogen gebruiken op onze site en social media).
Welke maten moet ik bestellen / doorgeven ?
Om ervoor te zorgen dat uw maatwerk klopt en past is het essentieel dat wij de exacte maten ontvangen. Het meest efficiënte is een schets of tekening met alle maatvoeringen per zijde toegevoegd. Wilt u zonder schets of tekening maten doorgeven voor maatwerk? Doe dit dan schriftelijk via WhatsApp, het contactformulier op de site of via een mail naar info@gardenstone.nl . Dit om fouten in de uitvoering te voorkomen.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga meten?
In het geval van bijv. raamdorpels en vensterbanken adviseren wij rekening te houden met enkele millimeters speling aan weerskanten voor een voeg. Hierdoor is het niet aan te raden om van ‘muur tot muur’ strak te meten.
Bij vijverranden en muurafdekranden is het advies om te kijken naar hoeveel overstek (overstekende rand t.o.v. de muur waar deze op geplaatst word) wenselijk is. Hiermee bepaalt u welke breedte rand u nodig heeft.
Mocht u producten in verstek willen laten zagen is het raadzaam om te kijken welke specifieke maten u aan ons doorgeeft: de binnenmaat of buitenmaat. Dit kan namelijk een groot verschil maken in de te zagen lengtes.
Is het mogelijk om door Garden & Stone in te laten meten?
Helaas hebben wij geen mogelijkheden om producten als vensterbanken en raamdorpels in te meten.
Zijn de artikelen op de website altijd op voorraad ?
In de meeste gevallen zijn deze producten op voorraad. Het kan onverhoopt zijn dat de door u gewenste aantallen niet voorradig zijn, wij adviseren daarom altijd even contact op te nemen of een offerte op te vragen met de gewenste maten en hoeveelheden.
Prijzen op de site
De prijzen welke wij op de site communiceren zijn incl. BTW. Omdat wij zelf importeren vanuit Azië kunnen wij zeer scherpe prijzen voor u neer zetten. Heeft u interesse in grote partijen? Neem dan contact met ons op.
Voor overige vragen neem contact met ons op zodat wij de veelgestelde vragen aan kunnen vullen!
Ivm drukte en personeelstekort zijn we het best bereikbaar via e-mail.